Arttırılmış Gerçeklikle Online Alışveriş
Arçelik
Arçelik
10.12.2023
Makaleyi Dinle
00:00
00:00/00:00

Arttırılmış Gerçeklikle Online Alışveriş

Artırılmış gerçeklik ile müşteri deneyimi konusunda birkaç adım öne geçen firmalar geleceğin teknolojilerini yakından takip ediyor demektir. Arçelik olarak 2020 yılında ortaya koyduğumuz mobil geliştirmeler  sonrasında www.arcelik.com.tr sitesini ziyaret eden kullanıcılar için küçük ev aletlerinden, beyaz eşyaya, televizyondan, klimalara kadar, mağazaya gitmeden kendi ev konforunda yüzlerce ürünü evlenlerinde nasıl görüneceğini gösterdik.

Böylece Türkiye’de sektörümüzde bir ilke imza attık. Müşterilerimizin en büyük sorunlarından biri, online alışverişlerde satın almak istedikleri ürünün boyutunu, rengini, şeklini ya da evlerinde nasıl duracağını gözlerinde canlandıramıyor olmalarıydı. Arçelik olarak satın alma deneyimini web sitemizde en üst seviyeye taşımak için Artırılmış Gerçeklik yani AR teknolojisiyle yüzlerce ürünlerimizi birleştirdik, herkesin evinde onlarca Arçelik olmasını sağladık.

AR Teknolojisi sayesinde ürünlerimizin birebir boyutta 3D modellemelerini yarattık. Bu modelleri arcelik.com.tr sitesinde yüzlerce ürün sayfalarına “Artırılmış Gerçeklik ile Ürünü Evinde Görüntüle” butonu ekleyerek kullanıcılara sunduk.

İsterseniz alışveriş deneyimine sanal dünyanın yenilikçi yapısını dâhil etmeyi başaran artırılmış gerçeklik teknolojisine yakından bakalım.

Artırılmış Gerçeklik Nedir?

Artırılmış gerçekliği daha net bir şekilde gözümüzün önünde canlandırabilmek için artırılmış gerçeklik veya bir başka deyişle AR teknolojisi ile sanal gerçeklik arasındaki farklılığı ortaya koymak gerekiyor.

Artırılmış gerçeklik teknolojisinde gerçek dünyada gözle görülebilen çevre; bilgisayar tarafından üretilmiş ses, görüntü, GPS verileri ve grafiklerle zenginleştirilerek canlı veya dolaylı bir fiziksel görünüme bürünür. Sanal gerçeklik ise gerçek dünyayı değil, tasarlanıp canlandırılmış bir dünyayı tasvir eder.

Artırılmış gerçeklik, gerçekliğin bilgisayarlar aracılığıyla değiştirilerek artırılması sonucu oluşturulur. Bilgisayarların söz konusu ögeler yardımıyla gerçek dünyayı zenginleştirmesi gerçek zamanlı olur, etraftaki ögeler bu zenginleştirmenin birer etkileşim unsuru hâlini alır. AR teknolojisi sayesinde kullanıcı, etrafında yer alan unsurlar ile etkileşime geçebilir ve yapay bilgiler gerçek dünya ile bağdaştırılabilir.

Sosyal medya platformlarında kullanılan, kişilerin yüzlerine saç - sakal gibi unsurlar eklemesine veya arka planlarındaki mevcut yapıların yerine bir filmden ya da tamamen hayali bir ekrandan fon konulabilmesine olanak sunan kamera filtreleri, artırılmış gerçekliğin basit bir örneği olarak kabul edilebilir.

Artırılmış Gerçeklikte Kullanılan Cihazlar

Akıllı telefon, tablet veya Google Glass gibi cihazlar yardımıyla AR teknolojisi kullanılabilir. Bir akıllı telefon ile mobil AR süreçlerine dahil olabilir, AR ile kıyafet deneme şansı bulabilir veya sosyal medya platformlarında başta makyaj uygulamaları olmak üzere geliştirilmiş pek çok filtreyi kullanabilirsiniz.

Artırılmış Gerçeklikle Online Alışverişin Geleceği

Artırılmış gerçeklik, teknolojinin pek çok alanda olduğu gibi online alışveriş deneyimine katacağı yepyeni bir vizyonu simgeliyor. Özellikle yapay zekâ teknolojisindeki gelişmelerden faydalanıp atılacak güçlü adımlar sayesinde alışveriş yapılan ürünlerden duyulan memnuniyet en üst seviyeye çıkarılabilir.

Yeter ki hem kullanıcılar hem de markalar AR teknolojisi konusunda bilinçli adımlar atmaya devam etsin. Biz de Arçelik olarak kullanıcı memnuniyetini ve deneyimini en üst seviyeye çıkarmak için artırılmış gerçeklik ile ürünlerimizi satın almadan önce evlere taşımaya devam ediyoruz.