Yazın Neden Daha Fazla Su İçilmeli? Yazın Kaç Litre Su İçilmeli?

Yazın Neden Daha Fazla Su İçilmeli? Yazın Kaç Litre Su İçilmeli?

Vücudumuz idrarın yanı sıra ter yoluyla da çokça su kaybeder. Ancak özellikle sıcak havalarda terleme miktarı normalin çok daha fazla üstüne çıkar1, yani yaz aylarında vücut daha hızla bir şekilde su kaybedebilir. Vücudun kaybettiği suyu yerine koymak için ise yeteri miktarda su içmek oldukça önemlidir.

limonlu suyun faydaları

Yaz Aylarında Bol Su İçin: Peki Ama Ne Kadar?

Sıcak havalarda kaybedilen suyu, su içerek tekrar vücudunuza almadığınız takdirde ne yazık ki “Vücudunuzun Suya İhtiyacı Var! Yeterli Miktarda Su İçmemenin Zararları” içeriğimizde bahsettiğimiz pek çok sağlık sorunuyla karşılaşabilirsiniz. Yorgunluktan güneş çarpmasına, kramptan bilinç kaybına kadar pek çok sorunun kaynağında yaz mevsimindeki susuzluk olabilir.

Terleme miktarını efor, sağlık durumu, kıyafet gibi farklı pek çok etmen belirlediği için “Yaz aylarında kaç litre su içmeliyiz?” sorusunun herkes için geçerli tek bir yanıtı yoktur. Araştırmalara göre; normal zamanlarda yetişkin bir kadının günlük 2.7 litre, erkeğin ise 3.7 litre sıvı alması gerekir. Ancak yaz aylarında terleme nedeniyle vücut daha fazla su kaybettiği için, günlük su tüketim miktarının da artırılması şarttır2. Bu nedenle, yaz aylarında belirli bir miktara bağlı kalmaktansa susuzluk hissini beklemeden düzenli aralıklarla su içmelisiniz3. Fakat bu noktada, bir anda fazla su içmemeniz gerektiğini de hatırlatmakta fayda var. Çünkü az su olduğu kadar çok su da vücudunuz için zararlı olabilir.

limonlu suyun faydaları

Yazın Neden Daha Fazla Su İçmelisiniz?

Terlemenin en önemli özelliği, yükselen vücut ısısını düşürmek ve serinleme sağlamaktır. Yani terlemeyi vücudun, doğal dengesini koruma çabası olarak açıklayabiliriz. Fakat yeterli miktarda su içmediğinizde terlemek, vücudun iç ısısını azaltmakta yetersiz kalabilir. Ancak bol su içerek terlemeyi normale döndürebilir4 ve bu sayede vücut ısısını ideal derecede tutabilirsiniz. Bu arada yaz aylarında, daha çok idrara çıkmanıza ve daha fazla kaybetmenize neden olabilen şekerli içeceklerden ve alkolden kaçınmanız gerektiğini de belirtelim5.

Sıcak havalarda fiziksel efor sarf etmeden önce su içerek vücudunuza, dengesini sağlaması konusunda yardımcı olabilirsiniz. Ancak aktiviteleriniz esnasında idrar çıkışının artmaması için suyu yavaş yavaş içmelisiniz6. Sıcakta yeterli su içmeden egzersiz yapmak, vücut ısısının çok yükselmesine, kalbin her atışında gönderdiği kan miktarının düşmesine, kan basıncının ve kaslara kan akışının azalmasına sebep olur7. Bu nedenle özellikle yaz aylarında spor yapıyorsanız su tüketimine daha fazla dikkat etmeniz şarttır. Ayrıca “Sağlıklı Kalın: Spor Yaparken Su İçmek Neden Önemli?” yazımızı okuyarak bu konuda daha fazla bilgi alabileceğinizi belirtelim.

limonlu suyun faydaları

Sıcak Hava ve Susuzluk Sorunlara Davetiye Çıkarabilir

Susuzluğun, vücutta pek çok olumsuz yansıması olduğundan bahsetmiştik. Fakat söz konusu yaz aylarında susuzluk olduğunda, susuzluğun etkilerini net bir şekilde hatta hızlıca görebilirsiniz.

Vücut ısısını düşürmek için yeterli miktarda terlememek, yaz aylarında sıkça karşılaşılan bir rahatsızlık olan sıcak bitkinliği ve güneş çarpmasına neden olabilir. Mide bulantısı, kusma, baş ağrısı, halsizlik, bayılma gibi belirtileri bulunan sıcak bitkinliği ve sıcak çarpması sanıldığından daha tehlikeli olabilir. Vücut sıcaklığının 40 derecenin üzerine çıkması durumunda derhal tıbbi müdahale yapılmazsa beyin hasarı, organ yetmezliği, hatta ölüme bile görülebilir8.

Sıcak havalarda az su içilmesi böbrekleri de etkileyebilir. İdrar miktarının azalmasıyla birlikte böbrek taşı oluşumu ve idrar yolu enfeksiyonu riskleri artabilir9.

Acaba Yeterli Su İçtiniz mi? Susuz Kaldığınızı Nasıl Anlarsınız?

Yazın su tüketimi, vücuttan atılandan az olursa vücudunuz bu durumu anlatmaya çalışır. Vücudun susuzluk işaretleri ise şöyledir:

  • Ağız kuruluğu,
  • Uyku hali,
  • Susama,
  • İdrarda azalma,
  • İdrar renginde koyulaşma,
  • Gözyaşında azalma,
  • Cilt kuruluğu,
  • Baş ağrısı,
  • Kafa karışıklığı,
  • Baş dönmesi10, 11,

Kısacası yazın su içmek, sağlığınızı korumak için hayati öneme sahiptir. Ancak içtiğiniz suyun temiz ve sağlıklı olması da aynı derecede önemli. Özellikle yaz aylarında pet şişe ve damacana sular daha fazla tehlike arz edebilir. Bu suların içinde durduğu plastik şişeler, sıcakta kaldığında sağlığa zararlı olan bisphenol A maddesinin suya salınmasına neden olabilir. Üstelik suyun uzun süre bu şişelerin içinde beklemesi de salınımı ve bakteri üretimini artırabilir12,13.

Peki, çözüm ne? Hem suda bulunan zararlı maddelerden hem de pet su şişelerinin suya salınım yapma ihtimalinden korunmak için en güzel yöntem su arıtma cihazı kullanmak! Bu cihazlar, suyun içerisindeki zararlı maddeleri ayrıştırır ve musluğunuzdan akan suyun temiz hale gelmesini sağlar.

Siz de Arçelik’in geliştirdiği dört aşamalı su arıtma cihazı ürünlerine göz atabilir, size en uygun cihazı seçebilir, sonrasında ise taze suya pratik bir şekilde ulaşabilir ve endişe etmeden bol bol su içmenin keyfini çıkarabilirsiniz!

Bu blog sadece bilgi amaçlı olup, sağlık tavsiyesi içermez. Profesyonel tıbbi yardımın yerine geçmeyeceği gibi, teşhis ve tedavi için de kullanılamaz. Bu blogda okuduğunuz herhangi bir içerik nedeniyle tıbbi yardım almayı ihmal etmeyiniz.

Kaynakça

  1. Water Requirements, Impaging Factors and Recommended Intakes A. Grandjean
  2. Water: How much should you drink every day? Mayo Clinic
  3. Heat And Exercise: Keeping Cool in Hot Weather Mayo Clinic
  4. Water, Hydration and Health Barry M. Popkin, Kristen E. D’Anci, and Irwin H. Rosenberg
  5. Hydration in Hot Working Environments Jeanine Beatty and Gail P. A. Kauwell
  6. Hydration and Health: A Review B. Benelam, L. Wyness
  7. Water, Hydration and Health Barry M. Popkin, Kristen E. D’Anci, and Irwin H. Rosenberg
  8. Heat And Exercise: Keeping Cool in Hot Weather Mayo Clinic
  9. Sıcak Havada Az Su İçmek Böbrekleri Yoruyor Op. Dr. A. Egemen İşgören
  10. Hydration in Hot Working Environments Jeanine Beatty and Gail P. A. Kauwell
  11. The Importance of Drinking Water in the Summer Iowa State University
  12. Bisphenol A: Food Exposure and Impact on Human Health Susana Almeida António Raposo Maira Almeida‐González Conrado Carrascosa
  13. Bottled Water. How Safe Is It? Sean D. Raj
İLETİŞİM FORMU
x
Lütfen Ad Soyad bilgilerinizi giriniz.
Lütfen telefon numaranızı giriniz.
Lütfen izin kutusunu işaretleyiniz.

Ticari Elektronik İleti (E-mail, SMS, Whatsapp) Almak İstiyorum.

Lütfen izin kutusunu işaretleyiniz.

Kişisel verilerimin, pazarlama süreçlerinin planlanması ve icrası amacıyla; Arçelik tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin beğenilerime, kullanım alışkanlıklarıma ve ihtiyaçlarıma göre özelleştirilmesi için işlenmesini ve bu kapsamda tarafıma reklam, promosyon, kampanya ve benzeri iletiler gönderilmesini ve bu amaçla Arçelik'in hizmet aldığı tedarikçilere aktarılmasını kabul ediyorum.

Kişisel verilerin işlenmesine ilişkin aydınlatma metni.