Sağlıklı Bir Vücut İçin Önemli: Su İçmenin Sindirim Sistemine Faydaları

Sağlıklı Bir Vücut İçin Önemli: Su İçmenin Sindirim Sistemine Faydaları

Ağız ve cilt kuruluğu, baş ağrısı, idrara çıkma sıklığının az olması, yorgunluk… “Bu Uyarıları Dikkate Alın: Vücudun Susuz Kaldığı Nasıl Anlaşılır?” yazımızda da paylaştığımız gibi, dehidrasyon durumunda vücudumuz çeşitli belirtilerle sinyal veriyor. İşte, onlardan biri de kabızlık. Peki, yeterli miktarda su tüketmemek kabızlığın dışında bağırsakları ve sindirim sistemini nasıl etkiliyor? Vücudun ihtiyacı olan su miktarının tüketilmesinin sindirim sistemine ne gibi faydaları var?

Su Tüketimi, Tükürük Üretimine Katkı Sağlayıp Sindirim Sistemine Destek Olabilir

Su Tüketimi, Tükürük Üretimine Katkı Sağlayıp Sindirim Sistemine Destek Olabilir

Su tüketimi ve sindirim arasında bir bağ olduğunu biliyor olabilir, ama yeterli miktarda su içmenin sindirimin hangi aşamalarında söz sahibi olduğu konusunda yeterli bilgiye sahip olmayabilirsiniz. O nedenle öncelikle sindirim sisteminin nasıl işlediğine, su tüketimi ile ilgili aşamalar özelinde bakalım.

Ağzınıza bir yiyecek alıp çiğnemeye başladığınızda tükürük bezleri, daha fazla tükürük üretip besinleri parçalamanıza yardım eder1. Bahsettiğimiz gibi, ağız kuruluğu dehidrasyonun belirtilerinden biridir ve dehidrasyon, tükürük üretiminin azalmasına neden olarak daha ilk aşamada sindirimin zorlaşmasına neden olabilir.

 Vücuttaki Yeterli Su Miktarı Bağırsak Hareketlerini Kolaylaştırabilir

Vücuttaki Yeterli Su Miktarı Bağırsak Hareketlerini Kolaylaştırabilir

Yutulan besin mideye gider ve midedeki asidik su, yiyeceklerin parçalanmasını sağlar. Bu aşamadan sonra “chyme” isminde bir sıvı üretilir. Çoğu besin, chyme ince bağırsağa geçerken emilir2. Fakat vücutta olması gerekenden az miktarda su bulunduğunda besinlerdeki vitaminlerin, minerallerin emilimi aksayabilir ve bu durum bağışıklık sistemine de zarar verebilir3.

Ayrıca susuzluk, dışkının sert yapıda olmasına neden olabilir. Bu, vücudun ayrıştırdığı atık maddelerin atılmasını zorlaştırarak kabızlığa sebep olabilir. Yani su içmenin bağırsaklara faydaları arasında bağırsağın dışkılama hareketlerini kolaylaştırması ve atık maddelerin vücuttan daha hızlı atılması sayılabilir4.

Ayrıca aç karnına ılık ya da sıcak su içmek, bağırsakların daha etkili bir şekilde uyarılıp sindirim sisteminizin daha az zorlanarak çalışmasına katkı sağlayabilir5. Diğer bir deyişle “Su içmek sindirimi hızlandırır mı?” sorusunun cevabının bu doğrultuda olumlu olduğunu söyleyebiliriz. Dilerseniz “Aç Karnına Su İçmenin Faydaları” yazımızı okuyarak bu konuda daha ayrıntılı bilgi alabilirsiniz.

Sindirim Sisteminize Destek Vermek İçin Sıvı Tüketimine Önem Verin

Sindirim Sisteminize Destek Vermek İçin Sıvı Tüketimine Önem Verin

Su içmenin sindirim sistemine etkisi nelerdir, bahsettik. Organlarımızın ve vücut sistemlerimizin zorlanmadan çalışabilmeleri için suya ihtiyaç var; aksi takdirde sağlığımız olumsuz etkilenebilir. Eğer bunun bilincinde olduğunuz halde suyun tadından hoşlanmadığınız için az su içiyorsanız bu durumda “Detoks Suyu Nasıl Hazırlanır? 3 Detoks Suyu Tarifi” yazımızdan yardım alarak suyunuzu lezzetlendirecek önerilere ulaşabilirsiniz. Ayrıca tükettiğiniz besinlerin de vücuda giren su miktarını artırabileceğini hatırlatmakta fayda var. Öğünlerde daha fazla sıvı alımınızı sağlayacak sebze-meyveleri “Vücudun İhtiyacı Olan Suyu Bu Besinlerden de Alıyoruz: Su Oranı Yüksek Besinler” yazımızdan öğrenebilirsiniz.

Su yaşam kaynağımız ve yeterli miktarda su içmemenin vücudumuz için olumsuz yansımaları olabilir. Fakat sağlığımız için tüketilmesi gereken su miktarının yanı sıra suyun kalitesini de göz önünde bulundurmamız gerektiğini unutmamalısınız.

Arçelik su arıtma cihazları ile içiniz rahat olsun! 4 aşamalı filtreleme sistemi ve ters ozmoz teknolojisine sahip Arçelik su arıtma cihazları musluktan akan suyunuzu, içeriğinde bulunabilecek zararlı maddelerden ayrıştırarak temiz ve kaliteli suya kolaylıkla ulaşmanızı sağlıyor. Size de suyun tadını çıkarmak kalıyor!

Bu blog sadece bilgi amaçlı olup, sağlık tavsiyesi içermez. Profesyonel tıbbi yardımın yerine geçmeyeceği gibi, teşhis ve tedavi için de kullanılamaz. Bu blogda okuduğunuz herhangi bir içerik nedeniyle tıbbi yardım almayı ihmal etmeyiniz.

Kaynakça

  1. Drinking Liquids with Meals: Good or Bad?
  2. healthline.com, Alina Petre, MS, RD (NL)

  3. Drinking Liquids with Meals: Good or Bad?
  4. healthline.com, Alina Petre, MS, RD (NL)

  5. Lenf Sistemi Nedir?
  6. Ankara Üniversitesi, Açık Ders Malzemeleri

  7. How Drinking Fluids Can Help You Manage Constipation
  8. webmd.com, Minesh Khatri, MD

  9. Bottled Water. How Safe Is It?
  10. Sean D. Raj

İLETİŞİM FORMU
x
Lütfen Ad Soyad bilgilerinizi giriniz.
Lütfen telefon numaranızı giriniz.
Lütfen izin kutusunu işaretleyiniz.

Ticari Elektronik İleti (E-mail, SMS, Whatsapp) Almak İstiyorum.

Lütfen izin kutusunu işaretleyiniz.

Kişisel verilerimin, pazarlama süreçlerinin planlanması ve icrası amacıyla; Arçelik tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin beğenilerime, kullanım alışkanlıklarıma ve ihtiyaçlarıma göre özelleştirilmesi için işlenmesini ve bu kapsamda tarafıma reklam, promosyon, kampanya ve benzeri iletiler gönderilmesini ve bu amaçla Arçelik'in hizmet aldığı tedarikçilere aktarılmasını kabul ediyorum.

Kişisel verilerin işlenmesine ilişkin aydınlatma metni.